lördag 7 februari 2009


"Jag ska rädda världen i ballerinaskor och blommig klänning"


I veckan var det snökaos i London. 10 cm snö gjorde att allt i världsmetropolen gick i stå. Jag fick denna bild från Ida (tvåa från höger).

Visst är bilden härlig! Om man får vara lite filsosofisk; här står fem superklipska unga damer som studerar ekonomi och internationell politik vid ett av världens mest välrenommerade universitet med ett leende på läpparna mitt i snökaoset. Det är de som ska "rädda världen" och har de samma approach till världsproblemen som till snökaoset, ja då finns det hopp om denna värld.

När jag undrade/klandrade henne för att gå omkring i sneekers i snökaoset istället för stövlar sa hon att det är inte hennes stil, hon är civiliserad och "jag ska rädda världen i ballerinaskor och blommig klänning"

Way to go Prinsessan!

2 kommentarer:

Borje Eriksson sa...

Det där gillade jag! Jag tjatar fortfarnde på Tove att ha underställ o lager två när man ska åka snowboard och inte ha sneakers i snö.

Robert Danewid sa...

Tja, du vet.... "tjejer är inte som vi andra killar"