Nu är Strut-Harald hemma!
Efter en strapatsrik nedresa (tog 18 timmar mot normalt 10, söder Kassel avverkade vi 12 km på 4 timmar(!), hämtades Strut-Harald i Poppenhausen den 19 december av en delegation bestående av dÀrtagnan, de tre musketörerna, Richeliu och Planchet. Som sig borde skötte Richeliu det pekuniära medan dÁrtagnan fick en fäktdemonstration av teknikaliteterna.
SE-USH i full Rhönflug-skrud
Eftersom Planchet (Rolf) inte sett den senaste utbyggnaden av museet på Wasserkuppe så fick vi andra också offra oss och gå ett varv bland bröten, dock värmde vi oss först med gulaschsuppe och pilsner uppe på Kuppe, som för dagen var rustad i rimfrost och minus 18 grader. Men det var mödan värt för vi upptäckte två nya kärror som inte fanns där senast.
Först HKS-1, supertvåsitsaren från 1953. (HKS-3, ensitsaren vann VM 1958 med H i HKS, Haase, som pilot) och så i en hörna, ej monterad, den allra första tvåsitsaren i plast LSD Ornith. Den byggdes i ett exemplar av LS och slog en del rekord i Sydafrika.
HKS-1
LSD Ornith
Sittbrunnen är inte stor. Kolla in pedalerna för baksitspiloten, de sitter långt fram i främre sittbrunnen
söndag 20 december 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Jahapp, då får man väl pallra sig till Viarp då, och provflyga underverket.
Skicka en kommentar