fredag 31 december 2010

Mer regn och åska och safari

Som väntat blev det ännu en non flying day. Det regnade redan på morgonkvisten. Så jag körde upp till naturreservatet vid Soutpan. Där visade det sig att predator parken (med lejon och cheetah) var stängd över helgen så jag körde runt i en och en halv timme under ivrig spaning efter den övriga afrikanska faunan. Jag såg en flock med små antiloper, en flock springbck, en flock apor, en struts, en flock (på långt avstånd) gnu (tror jag) och en massa lustiga pärlhöns. Allt medan regnet silade ner.


Någon som vet vad det här är för apor?

I kväll är det nyårsfirande på klubben. Det ska tillagas "poujkie" (hur det nu stavas), vilket är en gryta med lamm och kyckling som tillagas i stora grytor över öppen eld.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej och gott nytt år. Kul att du tittar på lejon, min stjärnbild.
/MR