söndag 20 mars 2011

Vågå dag 1

Första dagen på Vågå avklarad med kanonböljor! De riktigt höga höjderna uteblev då det var för mycket moln "uppöver". En flygning till 5 600 och en till 5 800 får ändå var godkänt. Och Lillen var på 5 100 m.

Jag kan inte minnas att jag flugit i så kraftiga vågor tidigare. Tidvis var medelstiget runt 7 m/s. När jag bröt på 5 800 m hade jag fortfarande 4 m/s i medel, men då slog jag i taket. Linköpingsborna Mats & Juha i en gammal Twin-Astir var uppe på 7 000. Snyggt!

Enl Topmeteo finns det "risk" att det blir lika fint i morgon och på tisdag. Om bara fjällen håller emot fronten väster om oss blir det kanon. Idag blåste det 70 km/h på höjd, och vinden är ökande!

Stay tuned!


Mycket moln


Möte med norsk ASK 21 på 4 000 m


6.7 m/s i medelstig

Inga kommentarer: