lördag 21 mars 2009

Vågå Dag 6 - Another day in paradise

En fin flygdag men lite tricky. Våra SVEDANOR-beväringar fick prova på att fixa guld och diamanter.

För LFK blev resultatet att Lillen kom till ca 3 000 m medan Leif, Anders och Christer fick nöja sig med 2 500 m. Det var besvärligt att ta sig över 2 500. Vädret var bäst först på dagen och sent på eftermiddagen. Jag flög ASH 26:an och tog mig upp på 4 800 m sydväst om Kvittingkjölen. Sedan flög jag mot sydöst, ca 50 km ner i Gudbrandsdalen låg det fina lentisar (se foto). Och de bar fint, men då var jag utanför "wave boxen". Detta är jaktmarkerna för höstens Frya vecka, så jag återkommer dit w38. Flygningen blev årets första (skandinaviska) sträcka. 162 km enligt OLC.

Dagen högsta höjd stod fransoserna i "Gölf Ötell" för - 5 900 m. Det var framåt kvällen och snyggt jobbat, 1 100 m högre än någon annan.

Idag är det sista dagen på Vågå Wave Camp och vi förväntar oss ännu en dag med "bölgur". Christer och Leif ska ha varsin höjdvinst till.

Norska fjällvärlden från 4 000 m


Vackert lentis över Sjoadalen



Steinar startar i 26:an


Satellitbild


"Scoreboard" när en dag återstår

Inga kommentarer: