torsdag 12 mars 2009

Vågå



I morgon bär det för 16:e gången av till Vågå för en veckas flygning i (förhoppningsvis) de jotunheimska bölgesystemen. Från klubben följer Christer, Leif, Lillen och Anders med. Och så har vi en "inlånad" engelsman - David Roberts, som jag ska fiska upp på Gardermoen i morgon. Vi har med oss ASW 24:an Kalle Anka och Degemillen Tveskägg. Anders har gjort om KA till en polkagris (bilder kommer vartefter), kanske inte så vackert men unikt. Dekorationen motiverar frågan; hur MYCKET kontrastmarkering kan man sätta på.

Som vanligt är jag instruktör på SVEDANOR-kursen. I år är den fulltecknad med åtta elever. Vi flyger med två ASK 21 och en Duo-Discus T. Dessutom har Steinar och jag med oss vår ASH 26E JA som stabsflygplan.

Vidare är det meningen att jag ska provsmaka en 18 årig Singleton på lördag kväll. Så det ser ut att kunna bli en bra vecka!

1 kommentar:

Marcus-LFK sa...

Hej på er alla!

Ha den nu så trevligt, så får vi hoppas på att ni får ett superväder. Men annars får ni hålla till godo med den trevliga miljön och pilsnern. Hälsa Steinar & David R från mej.

Jag kommer att titta in här lite då & då i veckan så jag hoppas det kommer upp lite bra bilder.

Lycka till!!! Marcus