fredag 9 januari 2009

Nästsista dagen

P g a taktiskt misstag flög jag inte igår. Det skulle bli eländes elände vädermässigt så jag bestämde mig för att småturista. Emellertid blev det en liten "play area" väster om Bloem med riktigt bra väder. Bara äkta paret Hall från UK flög dock, men Wendy OLC:ade ihop 48 mil.

Idag var utsikterna ännu sämre, men med tanke på att morgondagen är min sista innan hemresa så var jag ju bara tvungen att flyga. Massor med moln, bilderna nedan talar för sig själv

Efter start kl 1245, himlen ser bra ut, det stiger med 4-5 m/s och basen är 2000 m AGL

45 min senare, kl 1330, på väg hem, det har börjat packa ihop överallt, från NV (i ryggen) kommer en dust- och åskfront

KL 1459, både duststorm och åskstormen når Bloemfontein


Enl OLC blev det 165 km med 120 i snitt

Inga kommentarer: