torsdag 21 maj 2009

En trevlig dag

Egentligen skulle jag kört upp till Norge idag, men då HIRLAM åter lovade röda fyrkanter och ringar i sydvästra Götaland och det ska bli regn i morgon föreföll det mer förnuftigt att flyga idag och köra i morgon. Speciellt som Göran lånade ut TC till mig eftersom han och Christer skulle flyga DG-1000.

Vi deklarerade 30-mila banor mot nordost och det blev fem nya RST resultat för klubben. Vi tog in en del på katternas försprång i Allsvenskan, så nu är det bara en tidsfråga innan ordningen är återställd!

Jag sviktade ett par mil innan brytpunkten och vände hemåt. Det såg lite besvärligt ut fram till Hovmantorp, som var vår TP och det började bli tjockt hemåt. Nu när man är van vid motor på ryggen så har man blivit lat och vill inte riskera utelandning. Och detta var ju en bonusdag och det blev en riktig njutarflygning i en riktig racer. TC med vatten i går som ett skållat troll!

Tore Caesar - en renrasig racer!


Christer och Göran i Tveskägg


Fin himmel mot öster, som senare flakade ut, fast det var varmluft och taskiga stig

1 kommentar:

Borje Eriksson sa...

Jag förstår att du vill flyga racer plan med klaff! Vi är också imponerade av er coaching av laget. Byta flygplan, trycka ned Ax och Engdahl i DG Mille och att utföra flygningar i Norge

I Uppsala är det som vanligt denna vår. Helmulet och oflygbart. Hittills har vi haft EN dag då vi kunde göra anständiga resultat. MEN det finns anledningar att vara glad ändå: Att jag sådde gödning på gräsmattan innan regnet, grannarna var djupt imponerade att jag kunde förutspå detta OCH att ordningen är återställd i allsvenskan - åtminstone för ett tag