måndag 4 maj 2009

Säsongen är i gång!

Yngsta dottern Hanna har uppmanat mig att skriva ett nytt inlägg då det var en månad sedan sist.

Vi har kommit igång bra med säsongen i LFK. Dessvärre har vi inte sett något klassiskt "kalluftsutbrott" utan vi har fått nöja oss med högryck, ostliga vindar och mest torrtermik. Men vi har ändå lyckats rätt bra och just nu leder LFK de flesta momenten/grenarna i RST.

Den 17 april utsågs Gunilla till årets kvinnliga idrottare i Landskrona. Grattis!

På http://picasaweb.google.com/robert.danewid finns lite bilder från Viarp under april.

Snipp och Snupp fikar framför vår nya fondvägg. När vi har dåligt väder sitter vi här och drömmer



Den 1 maj gjorde Gunilla, Ronny och jag en ganska så trevlig sällskapsresa. Drygt 30 mil i medioker torrtermik. Vi gick över startlinjen tillsammans, kurvade i alla blåsor tillsammans och kom i mål samtidigt. Det är faktiskt första gången jag gjort en riktig sällskapsresa.

Gunilla och Ronny knottar iPaq


På sällskapsresa i blåväder, Gunilla nere till vänster i 8K



En av de bättre blåsorna. 1.8 m/s i medel och nästan 1400 m

4 kommentarer:

Borje Eriksson sa...

Hur f-- har du placerat instrumenten Robban? Sage ska ju var högst upp. Det ser ju ut som du nest tittar på höjdmätaren

Robert Danewid sa...

Ajamen Börje...... det enda viktiga är att fartmätaren är uppe till vänster och komputtern mitt i.

Du är bara avundsjuk på min Jaeger, för du har väl inte en så fin höjdmätare!!!

Vem behöver variometrar?

Nisse Delén sa...

Brädan ser dock betydligt mer organiserad ut än i FT. Men jag håller med om att det är bra att ha varion högst. Kanske robban väntar på vågen från Hallandsåsen som läses bättre med rotationshastigheten på höjdmätaren :-)

Robert Danewid sa...

Kolla in ställningen i RST... and say no more....