lördag 23 maj 2009

Första dagen i Elverum

Bra prognos här idag. Men det blev massor med skurar - som HIRLAM och de flesta missade totalt. Jag deklarerade 320 knickedick i Österdalen i brist på annat, men det fick bli POB direkt efter start. Men det blev en fantastisk flygning, 468 km med 100 knyck. Kryssningen från Frya till Atna på sydsidan av Rondane var attans grann.

I dag valde jag ASH 26E, jag känner mig som en riktig segelflygkapitalist när jag varje dag står inför dilemmat ASH 26 E eller ASW 28-18E. Lyxproblem!

Nu hade jag i bly i fenan på GJA. Ojojojoj, fan vad god den blev!

Och wankel är ju en dröm..........

Ikväll gjorde jag något ståndsmässigt. Vi har satt på vingspetshjul och styrbart sporrhjul i vinter. Efter landning startade jag motorn och taxade ända fram till hangarporten. De ni - di rige di kan!

Jod Alfa klar för start



På väg mot Frya - mycket skurar


Över höga fjäll med mycket fallstrimmor


Tommy grillar "sommerkotletter" till hela gänget


Aktiv termik kl 2130

1 kommentar:

Borje Eriksson sa...

Motorer och styrbara hjul, snart har du väl skaffat en sån där crew bag och Jepppessen böcker oxå..