måndag 18 maj 2009

Katterna slår tillbaka!

Söndagen den 17 maj fick våra motståndare i Allsvenskan - katterna i Uppsala äntligen till det med flera riktigt långa och snabba flygningar. Onödigt snabbt tycker vi! Men snyggt jobbat Börje & co!

Den syttende maj tog vi i LFK "vilodag" och myste mest runt på lite korta banor (Uppsala-katterna hade ju varit osjyssta nog att börja flyga minibanor dagen innan!).

Jag bestämde mig för att "flyga Reichman", första benet till Billinge var rakt i vind, 28 km långt så det skulle inte kurvas innan brytpunkten. Det gick fort till Billinge, där jag vände på 500 m och sedan fick jag inte fatt i något anständigt stig. Men det byggde en molngata längs Söderåsen hela vägen ut till Kullen. Den kunde jag inte motstå.

Vackra Skåne, med Helsingborg i bakgrunden


Norra Öresund med Själland i bakgrunden



Åstorp



Molngata längs Söderåsen



I nedflygningssektorn, under mig kommer Ronny i 8K dumpandes vatten



Och nu åker URDen til Elverum för drygt två veckors flygning

Inga kommentarer: